زورگیری با استفاده از تصادف‌های ساختگی

دومرد سابقه دار که پیش از این به اتهام ده‌ها فقره سرقت دستگیر و زندانی شده بودند بعد از آزادی از زندان تصمیم گرفتند نقشه تازه‌ای برای سرقت بکشند.

به گزارش همشهری،  آنها سوار بر یک خودرو در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و به‌طور صوری با شهروندان تصادف و به بهانه گرفتن خسارت، از آنها زورگیری می‌کردند.

اولين شاكي اين تبهكاران كه مردي ميانسال بود چندي قبل به كلانتري 103گاندي رفت و آنچه اتفاق افتاده بود را اينطور شرح داد:

چند روز قبل در يكي از خيابان‌هاي فرعي شمال شهر در حال رانندگي بودم كه سر يك پيچ يك خودروي پرايد با خودروام تصادف كرد. با اينكه راننده پرايد مقصر بود، از خودرواش پياده شد و شروع به دادو بيداد كرد.

او در ادامه سراغم آمد و يقه‌ام را گرفت و گفت بايد خسارتي كه به‌خودرواش وارد شده را پرداخت كنم. همه اين اتفاقات در چند لحظه افتاد و من نمي‌دانستم بايد چه كار كنم. در همان هنگام بود كه مرد ديگري وارد درگيري شد و تلاش كرد پادرمياني كند. او گفت بهتر است قبل از اينكه پاي پليس وسط كشيده شود خودمان مشكل پيش آمده را برطرف كنيم. او با جانبداري از راننده پرايد گفت من مقصر هستم و بهتر است خسارت او را بدهم. اين در حالي بود كه راننده پرايد به‌خودروي من زده بود.

با وجود اين چون دنبال دردسر نبودم مجبور شدم خسارت اتفاقي را كه مقصرش نبودم پرداخت كنم. راننده پرايد از من يك ميليون و 500هزار تومان گرفت و وقتي كمي آن طرف‌تر رفت همان مردي كه پادرمياني كرده بود سوار خودرواش شد و به اتفاق از آنجا دور شدند. آن زمان بود كه به‌خودم آمدم و فهميدم آنها با يكديگر همدست بودند و همه اين ماجرا نقشه‌اي از قبل طراحي شده براي سركسيه كردن من بود.

با آغاز تحقيقات افسران تجسس كلانتري معلوم شد چند نفر ديگر نيز در دام اين دو شياد گرفتار شده‌اند و آنها با ايجاد تصادف‌هاي ساختگي از 10شهروند ديگر در نقاط مختلف شهر زورگيري كرده‌اند. در برخي از اين تصادف‌ها متهمان براي آنكه وانمود كنند شدت تصادف خيلي زياد بوده گاهي لباس هاي‌شان را نيز پاره مي‌كردند و اين موضوع نشان مي‌داد آنها كاملا حرفه‌اي هستند. به اين ترتيب با استفاده از سرنخ‌هاي موجود تلاش‌ها براي دستگيري آنها آغاز شد.

با گذشت چند هفته از شروع تحقيقات به مأموران تجسس خبر رسيد تصادف مشابهي در يكي از خيابان‌هاي حوالي خيابان وليعصر رخ داده است. وقتي مأموران خود را به محل حادثه رساندند با 2متهم تحت تعقيب روبه‌رو شدند و آنها را كه قصد فرار داشتند دستگير كردند.

با انتقال 2متهم به كلانتري آنها تحت بازجويي‌هاي فني قرار گرفتند و اتهام‌شان را بر عهده گرفتند. يكي از آنها در اعترافاتش گفت:

من و همدستم در خيابان‌هاي فرعي به كمين راننده‌هاي مسن مي‌نشستيم و در سر پيچ‌ها به‌طور ساختگي با آنها تصادف مي‌كرديم و وانمود مي‌كرديم آنها مقصر هستند. در ادامه يكي از ما براي گرفتن خسارت با راننده درگير مي‌شد و در آن بين نفر دوم به بهانه پادرمياني وارد مي‌شد و در نهايت بين 500هزار تا 3ميليون تومان از طعمه مان زورگيري مي‌كرديم.
توصیه امنیتی
سرگرد عبدالوهاب حسنوند، رئيس‌كلانتري 103گاندي با اعلام جزئيات اين خبر به همشهري گفت:

به شهروندان توصيه مي‌شود فريب صحنه‌سازي‌ چنين افرادي را نخورند و در برخورد با موارد مشابه حتما پليس را در جريان بگذارند.

تاریخ :93/7/14

بدون نظر

ارسال نظر