گروه وکلا و مشاورین حقوقی

کلاهبرداری با هویت جعلی

«هیچ چیزی غیر ممکن نیست » ، در ماجرای زیر، مجرم سابقه دار بعد از آزادی از زندان ، گواهی فوت خودش را گرفته و با هویت جعلی به کلاهبرداری هایش ادامه می دهد:

   

مجرم سابقه‌دار بعد از آزادی از زندان، برای خود گواهی فوت گرفت و این بار با هویت جعلی به کلاهبرداری‌هایش ادامه داد.

دوم اردیبهشت امسال(93) مرد جوانی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران رفت و به مأموران گفت که فردی قصد دارد به بهانه شراکت در ساخت درمانگاه شبانه روزی از او کلاهبرداری کند و در حال حاضر نیز با او در دفتر بیمه قرار گذاشته است. ماموران با شنیدن حرف‌های شاکی راهی دفتر بیمه شدند و مرد مرموز را دستگیر کردند و برای تحقیقات به اداره آگاهی انتقال دادند. این مرد با ارائه شناسنامه‌ای خودش را محسن معرفی کرد اما در ادامه مشخص شد که این هویت جعلی است.

ماموران به انگشت‌نگاری متهم پرداختند و معلوم شد که وی مرد 46ساله‌ای به‌نام محمدحسین است که پیش از این چندبار به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده و به زندان افتاده است، اما موضوعی که در این میان عجیب به‌نظر می‌رسید ثبت گواهی فوت محمدحسین در سال89 و همزمان پس از آزادی وی از زندان بود.

متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در توضیح این ماجرا گفت:

«پیش از این 2بار در شهرستان به اتهام کلاهبرداری دستگیر شدم. می‌دانستم اگر این بار بازداشت شوم، به‌علت سابقه دار بودنم مدت زمان بیشتری را باید پشت میله‌های زندان بگذرانم. به همین‌خاطر در سال89 پس از آزادی از زندان با تهیه مدارک جعلی، برای خودم گواهی فوت گرفتم تا همه تصور کنند که مرده‌ام. بعد هم یک شناسنامه جعلی تهیه کردم و کلاهبرداری‌هایم را از سر گرفتم.»

متهم ادامه داد:

«این بار برای اجرای نقشه‌ام راهی تهران شدم. طعمه‌هایم کسانی بودند که نیاز به شریک و سرمایه‌گذار داشتند. با آنها تماس می‌گرفتم و مدعی می‌شدم که وامی کلان با شرایط وی‍ژه مثل بهره کم و 2سال استراحت دارم و به شرط اینکه آنها حاضر شوند وثیقه وام را بیمه کنند، حاضرم شریکشان شوم. بعد از به توافق رسیدن، به دفتر بیمه می‌رفتیم و از آنها می‌خواستم که همراه خودشان پول نقد بیاورند. پس از ورود به دفتر بیمه، پول‌ها را از طعمه‌هایم می‌گرفتم و از آنها می‌خواستم برای گرفتن کپی از مدارک به مغازه بغلی بروند. وقتی می‌رفتند، با در دست داشتن پول‌ها ،دفتربیمه را ترک و فرار می‌کردم. من یکراست به ترمینال می‌رفتم و راهی شهر خودم می‌شدم و مدتی بعد دوباره برای کلاهبرداری برمی‌گشتم.»

متهم در ادامه مدعی شد که با این شیوه از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرده و از هر یک از طعمه‌هایش 2تا 8میلیون تومان به جیب‌زده است. سرهنگ جان پرور، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی و شکایت از متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

 

منبع : روزنامه همشهری

تاریخ مطلب: چهار شنبه 7 خرداد 1393

بدون نظر

ارسال نظر