گروه وکلا و مشاورین حقوقی

سرقت حرفه ای خودرو ها در سطح کشور توسط باند « کودک»

مردی به نام «مهدی» صبح زود و وقتی که برای رفتن به محل کارش قصد سوار شدن به خودرواش را داشت، با جای خالی سمند سفید رنگش مواجه شد. همه چیز حکایت از یک سرقت حرفه‌ای داشت. دزدان بدون هیچ سر و صدایی خودرواش را از جلوی خانه‌اش دزدیده و هیچ ردی هم از خود باقی نگذاشته بودند. مرد جوان خیلی زود ماجرای سرقت خودرواش را به پلیس اطلاع داد. همزمان با پیگیری‌های پلیس، مهدی و دوستانش با یک تماس تلفنی تصمیم عجیبی گرفتند. دو روز از ماجرای سرقت خودرو نگذشته بود که شخصی با پیش شماره یکی از شهرستان‌های غرب کشور با موبایل مهدی تماس گرفت و ادعا کرد کارت بانکی‌اش را در پیاده‌روی یکی از خیابان‌های شهر بروجرد و جلوی در یک رستوران  پیدا کرده و حدس زده است شماره موبایلی که پشت این کارت چسبانده شده، شماره صاحب آن باشد. همین سرنخ کافی بود تا مهدی حدس بزند خودروی سرقتی‌اش در آن شهر باشد چراکه همه مدارک شناسایی و بانکی در داشبورد خودروی سرقتی قرار داشت و همین موضوع می‌توانست مهدی را به دزدان خودرواش نزدیک کند.

مهدی بلافاصله با 10 تن از دوستانش تماس گرفت و همان روز با سه خودرو به سمت بروجرد به راه افتادند . کمین 11 دوست برای یافتن ردی از خودروی مهدی، سه روز طول کشید و عصر روز سوم عملیات بود که آنها در حال تردد در شهر و چک کردن پلاک‌ همه سمندهای سفید رنگ با خودروی مهدی مواجه شدند که با همان پلاک سرقتی و در حالی که یک خانواده درون آن نشسته بودند در یکی از خیابان‌های بروجرد در حال حرکت بود. مردان عصبانی با خوروهایشان مسیر حرکت خودروی دزدی را بستند و راننده آن را از خودرو پیاده کردند و بلافاصله با پلیس تماس گرفتند. با حضور مأموران، افشای راز سرقت‌های راننده خودرو که در همان مراحل ابتدایی بازجویی‌ها به چندین سرقت در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرده بود در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

چند ساعت بازجویی فنی از این مرد کافی بود تا پرده از سرقت‌های سازمان یافته باند «کودک»برداشته شود و رئیس باند در چندین مرحله بازجویی نام و آدرس نوچه‌هایش را در اختیار کارآگاهان قرار دهد و اعضای باند یکی پس‌ از دیگری و در چندین عملیات جداگانه به‌دام پلیس بیفتند. گام دیگر کارآگاهان، مراجعه به مخفیگاه رئیس باند بود. در زیرزمین خانه این تبهکار حرفه‌ای که پاتوق باند هفت نفره دزدان بود، تعداد زیادی پلاک خودرو کشف شد که قرار بود از آنها برای نمره کردن خودروهای سرقتی استفاده شود. مهدی و دوستانش با تحویل گرفتن سمند سرقتی از پلیس، به سمت تهران حرکت کردند و از این اقدام مبتکرانه‌شان خیلی خوشحال بودند.
  
پیدا شدن یک «کارت حافظه» در داشبورد خودرو مهدی شاخه تازه‌ای برای افشای تبهکاری‌های اعضای باند «کودک» را پیش روی این 11 دوست و پلیس قرار داد.
«کارت حافظه» به پلیس بروجرد تحویل داده شد طبق تحقیقات پلیس شیوه این باند در سرقت خودرو ها فاش گردید:

این باند بعد از خرید خودروهای واژگون شده یا در آتش سوخته، کارشناسان خود را به شهرهای مختلف کشور می‌فرستادند تا خودرویی شبیه به آن خودروها را پیدا کنند. کارشناس تبهکار بعد از تأیید تشابه خودرویی که در خیابان یا کوچه‌ها می‌دید، از آن عکسی را در حافظه گوشی‌اش ذخیره می‌کرد تا نظر رئیس باند را در مورد سرقت خودرو بداند. ضمن این که در همان زمان، کلمه «کودک»را در گوشه‌ای از رکاب خودرو می‌نوشت. مرحله بعدی کار برعهده تیم سرقت باند بود که شب بعد به محل احتمالی پارک این خودروی علامت‌گذاری شده بروند و با دیدن کلمه «کودک» از درست بودن خودرویی که باید سرقت کنند، اطمینان پیدا کرده و دست به سرقت آن بزنند. خودروهای سرقت شده از همه نقاط کشور به بروجرد انتقال می‌یافت و بعد از تهیه سند و نمره کردن به قیمت روز فروخته می‌شدند. دزدانی که مموری موبایل خود را در داشبورد سمند سرقتی جا گذاشته بودند، فکرش را هم نمی‌کردند عکس‌ همه خودروهای سرقتی‌شان و همچنین فیلم‌هایی که از حرکات آکروباتیکشان با خودروها گرفته بودند، به‌دست پلیس بیفتد و راهی برای فرار آنها از مجازات اقدام‌های تبهکارانه‌شان باقی نماند. رئیس باند دزدان در اعترافاتش گفت:

خودروهایی که دزدگیر، قفل فرمان و تجهیزات ایمنی دیگری نداشتند در اولویت سرقت‌هایمان بودند.

تاریخ : 3 تیر ماه 93

بدون نظر

ارسال نظر