گروه وکلا و مشاورین حقوقی

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه استخدام بازیگر

چندی پیش زنی به نام «المیرا» که در یکی از کشورهای خارجی زندگی میکند مدعی شد که مردی با سوءاستفاده از علاقه اش برای ورود به دنیای بازیگری، اقدام به کلاهبرداری از وی در یک سایت اینترنتی کرده است.
پس از این ادعاها، پرونده ای برای بررسی موضوع تشکیل شد و مأموران پلیس فتا متوجه شدند شخصی که از طریق سایت اینترنتی از این زن کلاهبرداری کرده است، در نخستین ارتباطش با وی، خود را به عنوان «کاشف استعدادهای ناشناخته در دنیای بازیگری و مرتبط با کارگردانان مشهور» معرفی کرده بود و با چرب زبانی و تسلط به برخی اصطلاحات بازیگری، موفق به جلب اعتماد این زن شده بود.
مأموران برای بررسی بیشتر موضوع و یافتن سرنخهای بیشتر، این سایت را تحت بازبینی قرار دادند و موفق شدند همه ارتباطات متنی رد و بدل شده میان مرد کلاهبردار و زن قربانی را بازخوانی کنند و سرانجام دریافتند که این مرد با گرفتن چند تست بازیگریِ صوری از وی، عنوان کرده بود که وی موفق شده است در تستهای بازیگری قبول شود و با این شیوه، او را برای ورود به دنیای بازیگری امیدوارتر و مشتاقتر کرده بود.

این مرد پس از امیدوار کردن قربانی خود برای ورود به عالم بازیگری و سینما، با بهانه تراشی تحت عنوان نداشتن سابقه بازیگری این زن در ایران و نداشتن تحصیلات مرتبط با بازیگری، توانسته بود او را متقاعد کند که مبلغ کلانی را به وی بپردازد تا او گواهینامه گذراندن دوره بازیگری را برای این زن مشتاق بازیگر شدن صادر کند.

این مرد پس از متقاعد کردن قربانی خود و گرفتن 5 هزار یورو، معادل 20 میلیون تومان، ارتباط خود را با این زن قطع میکند.

مأموران پلیس فتا با استفاده از روشهای فنی موفق به شناسایی و دستگیری گرداننده این سایت شدند و متهم 32 ساله این پرونده پس از اعتراف به کلاهبرداری به بهانه ورود علاقمندان به دنیای بازیگری عنوان کرد که بدین شیوه و شگرد از سه زن دیگر نیز کلاهبرداری کرده است. سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتای تهران با تأکید بر اینکه متأسفانه هیچ یک از 3 قربانی دیگر، اقدام به طرح شکایت در این خصوص نکرده اند، افزود:

این مرد در اظهاراتش به مأموران گفت که پیش از راه اندازی این سایت، با خودروی خود در حوالی پارک دانشجو مسافرکشی میکرده و به دلیل جابه جا کردن برخی دانشجویان تئاتر و تعدادی از بازیگران، با مفاهیم و اصطلاحات دنیای هنر و بازیگری آشنا شده بود؛ از این رو با مشاهده اشتیاق بسیاری از جوانان برای ورود به عرصه بازیگری، ترغیب میشود تا از این شیوه برای کلاهبرداری از آنها بهره گیرد. رئیس پلیس فتای تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس به دنبال یافتن دیگر شکات این پرونده است ولی با توجه به اینکه تنها رد باقیمانده از این قربانیان، یک اکانت اینترنتی غیرفعال است، متهم با پرونده فعلی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

تاریخ : 93/7/1

بدون نظر

ارسال نظر