گروه وکلا و مشاورین حقوقی

کلاهبرداری با پول‌های خارجی

۳عضو یک خانواده، اعضای باندی بودند که در نقش توریست خارجی دست به کلاهبرداری از زنان می‌زدند.

متهمان در ازاي خريد طلاهاي طعمه‌هايشان به آنها پول خارجي مي‌دادند اما همه اين اسكناس‌ها جعلي و تقلبي بودند.تحقيقات كارآگاهان پنجم پليس آگاهي تهران براي دستگيري اين باند اواخر ارديبهشت امسال شروع شد. يكي از شاكيان كه همه طلاهايش را در ازاي دريافت مقداري پول تقلبي از دست داده بود هنگام طرح شكايت به مأموران گفت: روز گذشته به‌عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودروي پرايد سفيد شدم.

به غيراز راننده، مردي در صندلي عقب نشسته بود و پس از طي مسافتي، مرد ديگري كه ظاهرش شبيه خارجي‌ها بود سوار ماشين شد و روي صندلي جلو نشست. لهجه‌اش طوري بود كه احساس كردم توريست است. او كمي بعد سر صحبت را با راننده بازكرد و با اشاره به انگشتر طلاي راننده وانمود كرد كه پول خوبي بابت آن مي‌دهد. راننده نيز كه هيجان زده شده بود انگشترش را به وي داد و در ازاي آن چند اسكناس خارجي گرفت. او سپس مدعي شد كه انگشترش را به قيمت بسيار خوبي به توريست خارجي فروخته و به من پيشنهاد داد كه اگر طلا همراهم است، آنها را به اين مرد بفروشم.

شاكي ادامه داد: من كه وسوسه شده بودم، قبول كردم حدود 7ميليون تومان انگشتر، گردنبند و النگويي را كه همراهم بود به اين مرد بفروشم و در ازايش پول خارجي بگيرم. او تعداد زيادي اسكناس به من داد و راننده درحالي‌كه لبخند مي‌زد گفت كه معامله بسياري خوبي انجام داده‌ام و بايد به او شيريني بدهم. من هم چند هزار تومان به راننده دادم و خوشحال از ماشين پياده شدم و به يك صرافي رفتم كه اسكناس‌هاي خارجي را به ريال تبديل كنم اما در آنجا متوجه شدم كه تمامي پول‌هاي خارجي جعلي است.

با شكايت اين زن تحقيقات پليس براي دستگيري توريست خارجي و همدستانش شروع شد. با توجه به اطلاعاتي كه از مالباختگان به‌دست آمده بود، چهره متهمان در آلبوم عكس مجرمان سابقه‌دار شناسايي و مشخص شد كه اعضاي اين باند 3عضو يك خانواده هستند كه يكي از آنها نقش راننده مسافركش، ديگري نقش مسافر و سومي نقش توريست خارجي را بازي مي‌كند. در حقيقت اين افراد پس از سواركردن زنان به‌خودروي خود، شروع به ايفاي نقش مي‌كردند و درحالي‌كه يكي وانمود مي‌كرد توريست است، 2نفر ديگر همه طلاهايشان را به او مي‌فروختند تا طعمه‌شان را ترغيب به اين كار كنند و در نهايت پس از اينكه طلاهاي مسافرشان را در ازاي پرداخت چند اسكناس تقلبي مي‌گرفتند، متواري مي‌شدند.

سرهنگ مرادي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در ادامه تحقيقات مخفيگاه اين باند در منطقه قلعه‌حسن‌خان شناسايي شد و هر سه آنها دستگير شدند. متهمان پس از انتقال به اداره آگاهي از سوي تعدادي از مالباختگان شناسايي شدند و كساني كه با اين شگرد سرشان كلاه رفته است، مي‌توانند براي شناسايي آنها به پايگاه پنجم آگاهي مراجعه كنند.

تاریخ :93/7/7

بدون نظر

ارسال نظر